Zapraszamy do naszych przedszkoli
Niepubliczne Przedszkole Radosny Zakątek jest miejscem, które cieszy się dobrą opinią i zaufaniem rodziców. Dynamiczny rozwój oraz stawianie na pierwszym miejscu dobra naszych wychowanków sprawiają, że jesteśmy placówką godną polecenia. Przyjmujemy maluchy w wieku od 2,5-5 roku życia. Wspieramy indywidualny rozwój dzieci pod względem psychicznym, społecznym i fizycznym, uczymy je samodzielności i odpowiedzialności. Zapraszamy do kontaktu.
WIZJA PRZEDSZKOLA
Koncepcja pracy przedszkola ukierunkowana jest na rozwój dzieci, z uwzględnieniem: potrzeb rozwojowych naszych wychowanków, specyfiki pracy przedszkola i oczekiwań środowiska lokalnego. Przedszkole nasze jest placówką nastawioną na rozwój dziecka, tak aby poznało radość płynącą z zabawy, nauczyło się nawiązywać relacje z innymi dziećmi, z przyjemnością odkrywało i rozumiało otaczający go świat, nauczyło się samodzielności, zasad bezpieczeństwa oraz radzenia sobie z trudnościami, poznało nowe doświadczenia i odnosiło sukcesy. Każdemu dziecku stwarzamy szansę na miarę jego możliwości . Dążymy do tego, aby nasi wychowankowie osiągnęli gotowość szkolną i odnosili sukcesy w szkole. Dbamy o potrzeby dzieci i rodziców. Rodzice czynnie uczestniczą w życiu przedszkola .
MISJA PRZEDSZKOLA
"Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje - przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil."
Janusz Korczak
„WSZYSTKO ZACZYNA SIĘ W PRZEDSZKOLU”
CELE NASZYCH DZIAŁAŃ:
ROLA NAUCZYCIELA WYCHOWAWCY
WIZJA DZIECKA W NASZYM PRZEDSZKOLU
Dziecko jest:
MODEL ABSOLWENTA
Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia
Wykazuje:
Posiada:
Umie:
Rozumie, zna przestrzega:
Nie obawia się:
Dziecko ma prawo do:
ZASADY PEDAGOGICZNE
Zasady pedagogiczne jakimi się kierujemy zapewniają podmiotowe traktowanie dziecka, są nimi:
1. Zasada indywidualizacji
Należy dużą wagę przykładać do obserwacji dziecka w celu poznania jego rozwoju, określenia aktualnych umiejętności, preferencji, zainteresowań , uzdolnień oraz celu dostrzegania i wykorzystywania- dla stymulacji rozwoju – okresów szczególnej wrażliwości na poszczególne rodzaje oddziaływań i momentów gotowości do uczenia się określonych umiejętności
2. Zasada samodzielności
Ta zasada sprzyja dostępności wszystkich materiałów dydaktycznych, znajdujących się w sali. Mają one stała miejsce na półkach skąd dzieci biorą je i odkładają samodzielnie. Dziecko wykorzystując materiał musi samodzielnie rozwiązać zadanie. Samodzielność w podejmowaniu samodzielnych zadań służy kształtowaniu się osobowości, zwłaszcza zdobywaniu poczucia wiary w siebie, umiejętności analizy i oceny własnego działania, rozwijaniu wewnętrznej motywacji do działania. Świadomość możliwości popełniania błędów.
3. Zasada wolności swobody działania
Zasada ta odnosi się do wyboru przez dziecko rodzaju aktywności oraz jej przedmiotu; tempa uczenia się, miejsca i formy pracy oraz sposobu jej wykonania. Prawo dziecka do wyboru zdań, ról, partnera działania kształtuje poczucie odpowiedzialności za siebie oraz poczucie wpływu
|
Godziny |
Przebieg |
|
|
7.00 – 9.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne, indywidualne, inspirowane przez nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi zdolnymi i/lub z trudnościami. Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania. |
|
|
9.00 – 9.30 |
Śniadanie, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków. |
|
|
9.30 - 11.30 |
Zajęcia dydaktyczne realizujące program wychowania przedszkolnego. Pobyt na świeżym powietrzu, spacery, zabawy na placu zabaw. Przygotowanie do obiadu. |
|
|
11.30 – 12.00 |
Obiad, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków. |
|
|
12.00 – 13.00 |
Czytanie bajek, słuchanie muzyki, zabawy relaksacyjne i/lub leżakowanie. Zabawy inspirowane przez nauczyciela. |
|
|
13.00 – 14.30 |
Zabawy swobodne. Zabawa na świeżym powietrzu. Zajęcia dodatkowe. Indywidualne zajęcia. Przygotowanie do podwieczorku. |
|
|
14.30 – 14.45 |
Podwieczorek, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków. |
|
|
14.45 – 17.00 |
Zabawy inspirowane przez nauczyciela. Zabawy dowolne. Rozchodzenie się dzieci do domów. |
|